Gyereknémet

Német dalok, játékok, mesék gyerekeknek

Németnyelvű mese DVD-n

2010. szeptember 05. 15:33 - Kindergarten

Gyermekpszichológusok által megfélemlítve :) mindezidáig sikerült elkerülnünk a videózást, mint olyant itthon. Mert az ugye káros a fantáziára, meg a belső képi világ kialakulására meg a kreativitásra és juj de csúnya az a szülő, aki a villanypásztorra bízza idegesítő kölkét satöbbi satöbbi.

Idén nyár végén úgy gondoltam, miután kisleánykám közelebb jár már a négy és félhez, mint a négyhez, és hamarosan középső csoportos "nagyóvódás" lesz, eltöröljük a nincs videózás szabályát.

Ágyő, Vekerdy Tanár Úr vasszigora (7-9 éves korig ne nézzen a gyermek tévét!) - üdv színes és mókás mesevilág!

Előszedtem a hónapok óta a szekrény felső (azaz: bizonyos magasságot még el nem ért személyek számára láthatatlan és elérhetetlen) polcán rejtegetett, mindezidáig bontatlan DVD-t, és egy napsütötte délutánon (amikor a kisebbik gyermek aludt, így csöndet kellett biztosítani a lakásban) a nagyobbikkal leheveredtünk, hogy végignézzük Maja, a méhecske születését.

A siker nem volt makulátlan! Az én lányom problémái a következők voltak: 1. Hol van Biene Maja anyukája? 2. Miért rosszalkodik, mikor már iskolás? (nagyon felnéz az iskolás gyerekekre :)

Hirtelenjében a következőt tudtam válaszolni: 1. Az anyukája a királynő, nagyon sok gyereke van, ezért nincs ideje mindegyikre, és a tanító nénik foglalkoznak sokat a gyerekekkel. 2. Mindenki szokott néha rosszalkodni, de nagy baj szerencsére nem történt.

Másnap a második részt néztük meg, amelyben Maja repülni tanul. Itt a kislányom majdnem sírt, amikor Maja eltévedt a hatalmas levelek között, borzasztó volt. Komolyan elgondolkodtam, hogy mit is művelek én itt szegény gyerekkel.

De végülis volt kedve később is megnézni ugyanezt a részt újra, és én próbáltam hangsúlyozni neki, hogy jön a szöcske, és hazaviszi, és akkor Biene Maja már nevet.

Milyen haszna lehet a videózásnak?

Már most látszik, hogy nyelvileg hatalmas változást fog majd okozni, ha rendszeresen nézünk mesevideókat. Újabban ugyanis bínemajásat játszik a kis öltöztetős babáival: egyikük a bínemaja, másik a királynő, és ő németül halandzsázik, néhány igazi német szót is belekeverve :) Ma reggel pedig virágport gyűjtögetett a poharába, amikor  német reggelinknél németül megkérdeztem, kér-e mézet a teájába.

Ráadásul igazi érdekességeket is lehet tanulni a méhek életéről: nekem például újdonság volt, hogy a kis rovarok élő ventillátorokká is tudnak válni: szárnyuk csapkodásával hűtik a kaptárt, ha túlságosan felforrósodik, és olvadni kezd a méz.

Íme egy kis ízelítő a Maja, a méhecske sorozat első részéből: Maja wird geboren (Sajnos az egész rész nincs fent.)

A DVD-t egyébként a Prospero Kft-től rendeltem meg, elviselhető áron. Bementem érte az irodájukba, a Nyugati pályaudvar környékére, ha jól emlékszem, így nem kellett postaköltséget fizetnem.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gyereknemet.blog.hu/api/trackback/id/tr622273119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilka2 2010.09.10. 13:16:30

Szia Anett!
Én a Biene Maja-t inkább 6 éves kortól ajánlanám, ők már jobban megértik. A te 4 éves kislányodnak a Bali-t javasolnám sokkal inkább!! Az én 4 évesem imádja! Pont ő hozzá szólnak a kedves kis történetek!!! Bali először jár fodrásznál az apukájával, meglepetés tortát sütnek az anyukájának, bujócskát játszik a barátaival, és sorolhatnám. A szöveget is könnyebb megértenie, mert a mindennapi helyzetekből vannak.:))
crypt-it.com/s/RRTEKL

Kindergarten 2010.09.11. 20:02:38

Kedves Ilka!

Megnéztük a Bali sorozatból a "Geburtstagskuchen" című epizódot. A kislányom imádja!
Nagyon köszönöm a tippet és a konkrét linket a lelőhelyről!!! :)
Legközelebb részletesen is írok új kedvencünkről egy új bejegyzésben!

ilka2 2010.09.12. 12:06:19

Szia Anett!

Nagyon szívesen! :))
Nálunk most olyan szinten kedvenc, hogy a bevezető dalt már kívülről énekli a fiam, no és persze mozog is rá! Kedvenc része: "...Bali wackelt mit dem Po..", mikor ő is csinálja, úgy kuncog rajta. :))
süti beállítások módosítása