Gyereknémet

Német dalok, játékok, mesék gyerekeknek

Dornröschen

2010. június 29. 12:02 - Kindergarten

 

Vége az ovinak, kellenek a gyerekprogramok, ezért színházjegyet vettem egy szabadtéri előadásra. A Csipkerózsika című előadásra sikerült jegyet kapnom, és hát, mint megrögzött némettanár anyuka, azonnal kapva kaptam a lehetőségen, hogy újabb találkozásokat szervezzek az én kiscsoportot kijárt nagylányom számára a német nyelvvel, mint olyannal. :)

Mentségemre szóljon, hogy a Csipkerózsika a Grimm fivérek által gyűjtött mesék egyike, ezért igazán magától értetődő, hogy németül is megismerje a gyerek, nem igaz?

 

Először is találtam egy Kifestőt, és fent van a neten természetesen a mese szövege is, de valahogy úgy éreztem, nem ez az, ami nekünk kell.

 

Aztán rábukkantam az igazira! Egy dalra, amely elmeséli Csipkerózsika történetét: Dornröschen war ein schönes Kind A szövegét elolvashatod itt (egy-két különbség akad, ez a népdalok egyetlen hátránya, hogy rengeteg a variáció :)

Hát, nekem ez a dal nagyon tetszik, szép tömör, mégis minden benne van - pont négyéves kislányok nyelvtanulásához való! De valami még nagyon hiányzik hozzá: képek! A fejembe vettem, hogy találok a szöveghez való letölthető képsorozatot a neten, de sehogysem akart sikerülni. Magad uram, ha szolgád nincsen - ismét arra vetemedtem, hogy sk hozzam össze az illusztrációt. Az eredmény egy kis kiszínezhető képeskönyvecske lett, minden oldalán egyetlenegy német mondattal: a kislányom imádja, úgyhogy érdemes volt!

PS.: Ha szívesen kezedbe vennéd a könyvecskét, küldj egy emailt, és én elküldöm Neked. 8 oldal (4 A4-es lapra elfér), saját készítésű rajzocskáimmal - nem művészi színvonalú, de házi használatra talán elmegy. Ki lehet színezni és segít megérteni a dalt.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gyereknemet.blog.hu/api/trackback/id/tr102093954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilka2 2010.07.05. 17:02:37

Sziasztok!
Figyelmetekbe ajánlom a következő linket:www.youtube.com/watch?v=B1FNmXOCpcA&feature=related
A képek is aranyosak és alatta olvasható a német szöveg! Bátran együtt lehet énekelni!

Kindergarten 2010.07.06. 12:14:33

@ilka2: Szia Ilka,
köszönöm a linket a többiek nevében is.

Én is csináltam egy képeskönyvecskét a dalhoz, tegnap végre sikerült bescannelni. Már csak az hiányzik, hogy csináljak egy jpg formátumú képet is, amit felrakhatok ide, és aztán akinek tetszik, és kéri tőlem, annak szívesen elküldöm emailben a kifestőt.
süti beállítások módosítása