Gyereknémet

Német dalok, játékok, mesék gyerekeknek

Állatos memóriajáték

2010. március 03. 09:35 - Kindergarten

Korábban egy kommentben Erdo ültette el a bogarat a fülembe, hogy milyen jó is lenne egy olyan memóriajáték, amelyben állatokat a kedvenc eledelükkel lehetne összepárosítani.

Megcsináltam! Tíz párt készítettem. Háziállatokat választottam, azok közül is azokat, amelyekkel a kislányom már találkozott különféle német dalokban vagy mesékben (a malac a kakukktojás, ő egyelőre nem szerepelt sehol. Azért ő lett a tizedik, mert örültem, hogy végre találtam egy állatot, amelyik nem füvet vagy szénát eszik, mint a bárány, a szamár, a tehén, a ló, a kecske stb).

A kártyákra rá is írtam az állatok neveit, pontosan azt a formát, ahogy hallottuk már a dalban vagy a mesében. Ezért írtam Ente helyett Entchen-t ("Alle meine Entchen"), ezért egészítettem ki később a rajzot két tyúkra (a Hühner szó is az "Alle meine Entchen" c. dalban szerepel). A nyuszit barnára szineztem ki, így Häschen lett belőle ("Häschen in der Grube"). Ezek a dalok mind szerepelnek a kedvenc CD-nken.) Honnan ismerjük a következő négy állatot: Esel, Hund, Katze, Hahn? Hát persze, hogy a Bremer Stadtmusikanten c. meséből! Schaf: "Schlaf, Kindchen, Schlaf". Egy kis Maus-zal pedig folyton összefut az ember, ha gyerekeknek szóló német szövegeket olvas...

Az eledeleknél úgy kellett megcsinálnom, hogy egyértelműen egy állathoz tartozzon egy-egy ebédnek való. Ráadásul igyekeztem megkímélni a kislányomat a "véres jelenetektől", ezért a legtöbb állat vegetáriánus. :) Vagyis igyekeztem eltitkolni, hogy egyes állatok más állatokat esznek meg, és ahol lehetett, a növényi eledelre szavaztam :).

Ez lett az eredmény:

die Katze - die Milch

der Hund - das Fleisch (azért kilóg a csont, ha valaki azt szeretné megtanítani :)

der Esel - das Heu

das Entchen - das Unkraut

das Schwein - der Mais (lehetett volna az osztrákok által használt Kukuruz is, az sokkal    viccesebb hangzású, és jobban hasonlít a magyarra, viszont szerintem nem minden német ismeri)

das Schaf - das Gras

Hühner - Körnchen (így szerepel a dalban)

die Maus - der Käse

das Häschen - Blätter

der Hahn - Würmer

Hát, a rajzokkal nem fogok díjat nyerni, és elnézést minden kifinomultabb szépérzékkel rendelkező látogatótól. Elismerem, kereskedelmi forgalomba nem hozható, de házi használatra nekünk megfelel! Ha más is kipróbálná otthon, szívesen elküldöm neki a nyomtatható verziót -  küldj egy emailt! (A szavak nincsenek odaírva a rajzokhoz, úgyhogy azon lehet változtatni.)

Hogy lehet játszani a kártyákkal? Persze lehetne memóriázni, de mi még nem tudunk. Ezért mi ilyesmiket csinálunk:

1. Anya: "Wer frisst Käse?" Gyerek megmutatja. Anya: "Die Maus? Ja!"

2. Anya: "Was fressen Hühner?" Gyerek megmutatja. Anya: "Körnchen? Ja!"

3. Anya: "Wo ist der Hahn?" (Folyton eltűnik egy kártya :) Jó esetben együtt megtaláljuk: "Da ist der Hahn!"

De lehet énekelni is, az egyes állatokhoz passzoló dalokat, meg még nagyon sokmindent csinálni - általában a gyerekeknek többféle játék is eszükbe jut, mint a szülőknek :)

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gyereknemet.blog.hu/api/trackback/id/tr631805083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erdo (törölt) 2010.03.03. 21:24:33

:)Nagyon jó lett!!!
Teljesen jók a rajzok is! Látnád az enyémet! :)
Egyébként megvettem az ALLE MEINE LIEDER c. köünyvet a CD-vel. Nagyon jó.Kislányom (15 hónapos) táncol rá, nézegeti a képeket,én pedig énekelek. Nagyon örültem a könyv-ötletnek. Pont ilyet kerestem, mindenkinek csak ajánlani tudom!

szyl 2010.03.03. 22:07:28

Szia Anett! Én kérem szépen a nyomtatható verziót!!! ne szerénykedj, szerintem tök jók lettek a rajzok! bár én is tudnék így rajzolni :-) szóval az e-mailem: toth.szilvia@gamerteam.hu Előre is köszi.
Más: a daloskönyv szerintem is szuper ötlet, nekünk ez van meg : www.klett.hu/termekcsalad/471.
Az én lányom is imádja. Ez a cd olyan, hogy rajta vannak egyszer a dalok zenével, utána pedig csak a zenei kíséret. van már egy két dal, amit magától elkezd énekelni a kiscsaj, amikor csak a zenés részt hallja. és komolyan mondom, tök jó kiejtése van :-) megrendeltem még ettől a kiadótól ezt a képes szótáblát is: www.klett.hu/termekcsalad/435
mivel az enyémek már nagyok (tíz és hétévesek), így nem árt, ha jövet-menet beleütköznek ebbe és látják a szavakat leírva is.

Kindergarten 2010.03.04. 17:25:56

@Erdo: Örülök, hogy tetszik! Mi is nagyon szeretjük, azért ajánlottam, nincsenek anyagi érdekeltségeim a cégben :) :) Az én hasonlókorú kisfiam kedvence a "Brüderchen, komm, tanz mit mir", mert arra lehet a legjobban táncolni. Megismeri, ahogy elkezdődik. Egyszer még egy babával a kezében is táncolt rá, ahogy utánozta a nővérét :)

Kindergarten 2010.03.04. 17:28:26

@szyl: Küldöm a memóriát!
Úgy látom, ez a CD nagyon hasonló a miénkhez, részben ugyanazok a klasszikus dalok vannak rajta!
De ez a szókártya is érdekes, és végre valami, ami igazán nem drága! Ha jól láttam, be lehet menni érte személyesen is, és akkor nincs szállítási költség. Lehet, hogy ebbe beruházunk! :)

Raky1 2010.03.08. 15:25:42

Sziasztok!
Anett, nagyon klassz a memória. Szeretném én is kérni. szloboda1em@t-online.hu
A Klettes szókártya is nagyon jó, csak sok a postaköltség.

Kindergarten 2010.03.08. 15:44:19

@Raky1: Köszi :) Mindjárt küldöm!
Klettes szókártya: már kinéztem magamnak, hol a bemutatótermük, be fogok menni érte!

Tutuli 2010.03.13. 21:06:12

Szia Anett!

Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt, nagy segítségemre lesz úgy érzem, mert épp félidőben tartok a tanulmányaimmal, miszerint német nemzetiségi óvónéninek készülök. Jövő héttől épp 2 hét gyakorlatra megyek és ez az állatdominó nagyon jól jönne az egyik foglalkozástervezetemhez, ezért kérlek küldd el nekem az anita.ciko@citromail.hu-ra!!!

Előre is hálás köszönet! :)

Raky1 2010.03.14. 21:48:40

@Tutuli: Szia! Bár én német tanító-és tanár vagyok, de én is tartok foglalkozásokat oviban. Érdekelne, hogy milyen anyagokkal dolgozol. Üdv: Raky

78noemi 2011.02.10. 17:01:40

Kedves Anett!

Nem tudom el-e meg az oldal, kb egy eves bejegyzeseket talaltam legfrissebbnek. Nagyon orultem mikor ratalaltam, mert jovobeli segitseget, tamogatast nyujthat majd.
Mi vegyes hazassagban elunk, a ferjem nemet es nem nagyon beszel magyarul. A kozos nyelvunk a nemet, es ha netan valami magasröptu fejtegetesbe keveredunk, es nehez a nemet, akkor az angolt hivjuk segitsegul.
Varandos vagyok az elso babankkal, es bar valoszinu korainak tartod majd meg az aggodalmam, a terhesseg szokasos nehezsegein tul termeszetesen az is nagyon foglalkoztat, milyen nyelven es hogyan szoljunk majd a Kicsihez.
Ehhez szeretnek segitseget kerni, illetve olyan forumot, ahol hasonlo helyzetu anyakkal, apakkal kisgyerekesekkel valtahatnank eszmecseret.

Valaszod elore is koszonom.

Szivelyes udvozlettel,
Noemi

Kindergarten 2011.02.13. 11:29:37

@78noemi: Köszönöm a kérdésed, az oldalt karácsony óta nem bővítettem, mostanában nincs rá időm...

Én azt gondolom, mindenki a saját anyanyelvén beszéljen a gyermekéhez, erről többek között Elisabeth Jankowski írása győzőtt meg. nyelvtanulaskisgyermekkorban.blog.hu/2009/12/07/anyanyelvunk_mely_a_szivunkbol_szol
Bár a többnyelvűség a világ nagyobb részén természetes, nálunk különlegesnek számít, ezért mindig merülnek fel kérdések. Ezért jó felvenni a kapcsolatot más hasonló családokkal. A gyereknémet fórumra bejelentkeztél már? Ott akad sok németes család!
A legjobbakat a következő időszakra és a Nagy Napra is :) Neked és a babádnak,
Anett
süti beállítások módosítása