Gyereknémet

Német dalok, játékok, mesék gyerekeknek

Fasching Domino

2010. február 08. 19:54 - Kindergarten

Nem tudom, észrevetted-e, kedves Olvasó, de néhány nappal ezelőtt kaptam / kaptunk néhány linket egy rokonlelkű német nyelv-rajongó tanárnő-anyukától :) Nagyon örültem neki, és hozzákezdtem a látottak feldolgozásához! :) (Ha esetleg más is talált már hasonlóan hasznos oldalakat a neten, kérem, ne fogja vissza magát, és bátran ossza meg velünk a tudását!) Én nem ismerek sok feladatos oldalt, mivel eddig a mondóka-dal-mese bűvkörében éltünk. De talán éppen most érkezett el az ideje, hogy a nyelvvel való fogalkozás újabb formáit fedezzük fel. Jó lenne itt egy gyűjtemény játékos német feladatokkal kisgyerekek számára, ugye? Aki tud, kérem, segítsen!

Az ajándékba kapott oldalak közül (KÖSZÖNJÜK, RAKI 1!) elsőként hadd mutassak be egy osztrák szájtot: ez a daz.schule.at Érdemes megnézni: szép is, jó is, hasznos is!

 

Amit mi legelőször is megnéztünk itthon a kislányommal, az a Farsangi Domino. Már a képernyőn nézegetve (amíg a kisebbik az apjával fürdött) igencsak meg voltunk elégedve a hercegnő és tündér figurákat felvonultató kínálaton. Másnap kinyomtattam az ábrákat, és szilárd elhatározásom, hogy vastag kartonpapírra ragasztva igazi dominójátékot készítsünk majd belőle. Választhattam volna a dominóváltozaton kívül a téma másik feldolgozását is (ezeken csak képek vannak), de nekem ez tűnt a legkézenfekvőbbnek a felhasználás szempontjából. Az én kislányom ugyan még nem tud olvasni, én viszont igen. És ezzel a változattal teljesen autentikusnak érzem, hogy németül nevezzem meg a figurákat, ne magyarul, hiszen németül vannak odaírva, hogy is olvashatnám máshogy! Ezáltal teljesen természetessé válik a szituáció, az ember nem is érzi, hogy most játékos formában tanulunk, hiszen tényleg játszunk! Az, hogy ezt idegen nyelven tesszük, mindössze a véletlen műve... :)

 

 

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gyereknemet.blog.hu/api/trackback/id/tr451740267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raky1 2010.02.09. 14:45:49

Még egy kis segítség a képek, kártyák tarósabbá tételéhez: Ha vastagabb kartonra nyomtatod színesben a képeket, és min. 100 (de inkább 125) micronos laminálófóliával lelaminálod, örök életűek lesznek a szemléltető eszközök. Én így csinálom, évek óta használom őket, tökéletesek. Persze, ha nincs lehetőséged laminálni, áttetsző öntapadós fóliával is vízhatlanná varázsolhatod őket.

Erdo (törölt) 2010.02.09. 16:24:11

Nagyon tetszik ez a dominó. Kicsiknek lehetne olyat tervezni, amelyiken az állatok vannak a kicsinyeikkel. Ezeket kellene párosítani. Vagy melyik állat, mit eszik: pl. cica- tej, kutya-csont, madár -mag, zsiráf- falevél, koala maci- eukaliptusz-levél.... Na, készen is van! Már csak meg kellene rajzolni. :)

Kindergarten 2010.02.10. 10:46:17

@Raky1: Én ilyen vastag cellux-szal szoktam. A laminálófóliát hol lehet kapni?

Kindergarten 2010.02.10. 10:47:09

@Erdo: Már megbántam, hogy nem fejlesztettem tovább a rajzkészségemet! :( :)

Raky1 2010.02.10. 16:35:42

@Kindergarten: Nagyobb papírboltokban, szupermarketekben kapható a laminálófólia, kb 40-60 Ft darabja. Persze kell hozzá laminálógép, Lidl-ben 5000 Ft-ért sokszor beszerezhető.(Metroban mindig kapható) Viszont a nagyobb papírboltokban nemcsak fénymásolnak, hanem laminálnak is.

Raky1 2010.02.10. 16:37:30

Nekem sajnos az nagyon minimális, ezért nyúlok a készen "kapható" dolgokhoz.

kindergarten · http://nyelvtanulaskisgyermekkorban.blog.hu 2010.02.10. 19:23:17

@Raky1: Ez a laminálás dolog nekem teljesen új, köszi az infokat!

szyl 2010.02.12. 13:40:41

Sziasztok! nagyon örültem, hogy rátaláltam erre a blogra, szerintem hiánypótló! én is németes vagyok, és szeretnék a gyerekeimnek (7 és 9 évesek) sokat segíteni, játékos formában. szóval innen szoktam mazsolázni, sok dalt meghallgattunk már, és most tetszik ez a játékos oldal is! szeretnék én is hozzájárulni a "gyűjtögetéshez": találtam egy oldalt, ami inkább tanároknak szól, de szerintem nagyon jó kis feladatlapok vannak rajta, meg dalszövegek, körjátékok leírásai. talán valaki hasznát veszi ennek is: lehrmittelboutique.net/
A másik kincs,amit találtam, egy kiadó oldalán egy jó kis németes dalosköny cd-vel. meg is rendeltem a kislányomnak a holnapi névnapjára, imád énekelni és táncolni, ezen pedig kifejezetten elmutogatható, eljátszható dalocskák vannak, biztosan Ti is ismeritek nagy részüket! nézzétek meg: www.klett.hu/termekcsalad/471 A képeket ki is lehet benne színezni hallgatás közben. nagyon jó kis könyvek, segédeszközök, játékok is vannak ezen az oldalon, tanároknak igazi csemege! Szóval köszi, hogy írod ezt a blogot Kindergarten, nagyon klassz!

Raky1 2010.02.12. 14:11:28

Kedves szyl! A link, amit küldtél, nagyon jó, múltkor én is ajánlottam, más oldalakkal együtt. Van még sok DaF oldal, ha te is tanítasz, hasznát veheted talán. Milyen korosztályt tanítasz?

Kindergarten 2010.02.12. 16:39:19

@szyl: Neked is köszi! Az újdonságot és a dícséretet is! :)
süti beállítások módosítása