Gyereknémet

Német dalok, játékok, mesék gyerekeknek

Tanítsd meg németül olvasni!

2014. augusztus 24. 09:23 - Kindergarten

Aki tud idegen nyelven olvasni, azelőtt új világ nyílik meg. A németül tanulóknak szerencséjük van, mert ezen a nyelven nincs olyan óriási különbség az írott és a kimondott szó között, mint például az angolban vagy a franciában.

De hogyan kezdjünk hozzá egy iskolás gyerek olvasástanításához - németül?

Amíg pici volt, csak énekeltem, mondókáztam neki németül, később meséket olvastam, még később néztünk is meséket ezen a "másik" nyelven. Ismerkedtünk anyanyelvű családokkal, voltunk a célnyelvi országban nyaralni, otthon játszottunk memóriát, kérdezz-feleleket és sokmindent mást tanulás és gyakorlás céljával.

Miután a kislányom elvégezte az általános iskola első osztályát (ahol angolórája van, német nincs), úgy gondoltam, miután  "fennáll a veszélye", hogy másodikban elkezdenek ismerkedni a angol írásmóddal, és miután ő nyolc éves elmúlt, itt az ideje, hogy egy "új dimenzióba lépjünk", és kipróbáljuk a német abc-t.

Ahogy a kezdő felnőtt tanítványaimnál is gyakran teszem, először is összegyűjtöttem néhány német szót, amelyet már ismer / amelyek hangzása hasonlít a magyar megfelelőjükhöz, és begépeltem őket egy oldalra. Úgy helyeztem el őket az oldalon, hogy egymás alá kerültek az azonos "problémás" betűt tartalmazó szavak. Nálam ez a módszer már korábban is bevált, szerintem nagyon jól bevezet a német nyelvű szövegek olvasásába.

A kislányom szavai a következők voltak:

MamaSpieltDeutschSeite1.jpg
 

A dokumentum második oldalára leírtam a számokat egytől tizenkettőig, valamint a hónapok és a napok neveit. Ezeket szintén már mind ismerte, most csak az írásmód volt új a számára.

Először én olvastam föl a szavakat, utána aztán ő is próbálgathatta. Szerencsénkre a német nyelv írásmódja nem olyan borzasztó, így aztán hamar el lehet sajátítani. Neki sem okozott nagy nehézséget, így aztán hamar együtt örülhettünk a sikernek.

A következő bejegyzésben megosztom Veletek, milyen feladatokat találtam ki ezután annak érdekében, hogy megtanuljon németül olvasni.

 

 

 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gyereknemet.blog.hu/api/trackback/id/tr556630373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kisnyul · http://kisnyuldolgai.blogspot.com/ 2014.09.19. 20:40:17

A gyermekeim már harmadik, illetve ötödik éve tanulnak németet. Én is tanultam, de sohasem használtam. A kiejtésem pocsék, inkább nem szólalok meg a gyerekek előtt németül. Ciki-nem ciki, most nekem segítesz ezekkel a bejegyzésekkel. :)

Kindergarten 2014.10.21. 20:23:50

@Kisnyul: Szia! Csak most látom, hogy érkezett ide egy komment...Szerintem nem ciki, ha bevalljuk magunknak,hogy van még mit tanulnunk. Mert mindig van, nem igaz? :)
süti beállítások módosítása