Gyereknémet

Német dalok, játékok, mesék gyerekeknek

Tévéműsor anyukáknak: Gyerekbarát kert

2010. július 29. 10:08 - Kindergarten

Néha nekünk, anyukáknak is szükségünk van német tévéműsorokra! Hogy gyakoroljuk a nyelvet, hogy új szavakat és kifejezéseket tanuljunk, hogy információkat szerezzünk... vagy hogy jól szórakozzunk! :)

Annak is van erre lehetősége, akinek nincs otthon németnyelvű tévécsatornája: interneten is elérhető jónéhány műsor.

 

Én a német RTL adó internetes oldalán szoktam németül tévézni, amikor van rá egy kis időm. Főként a csatorna saját gyártású hírműsorait és magazinjait lehet itt szabadon letölteni, de látható néhány sorozat is. A műsorok meghatározott ideig, általában csak néhány napig elérhetők, mindig újak kerülnek fel.

Egyik kedvencem a Mein Garten című kertészkedős műsor (nem tudom, mikor találkozol ezzel a bejegyzéssel, kedves Olvasó, ez a link valószínüleg augusztus végéig fog élni). Most egy olyan epizódot találtam, amelyben gyerekbarát kertet alakítottak ki egy magánbölcsit működtető nőnél.

Sokmindent lehet tanulni: virágok, kerti játékok neveit németül, hallani, hogy az anyanyelviek sem mindig tartják be hajszálpontosan a nyelvtani szabályokat (lásd: a tinédzser lány nem KATI-szórendet használ a weil után)... És még valamit: hogy hogyan lehet újrakezdeni 45 év felett, válás után, két kamasz gyerekkel. Lehet új szakmát tanulni, magánvállalkozásba fogni, új barátokat szerezni és sikereket elérni, elégedettnek lenni...

És talán itt a lényeg. Itt jut eszünkbe újból, hogy miért is jó otthon lenni egy másik nyelvben is: hogy megismerhessünk, és magunkévá tehessünk egy másikfajta gondolkodást. "Sachlich" - így mondják ezt németül. Hogyis mondjuk magyarul? Racionális, realista, objektív, semleges...Sokszor szükség lenne rá az életben, hogy így tudjunk gondolkodni, ahelyett, hogy belesüppednénk az önsajnálatba és másokat hibáztatnánk.

Én már megnéztem, és tanultam belőle. Jó tanulást Nektek is! :)

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gyereknemet.blog.hu/api/trackback/id/tr332184266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilka2 2010.08.07. 18:04:19

Szia Anett!
Köszi nagyon ezt a "Mein Garten"-bejegyzésedet! Végignéztem, és nagyon tetszett!! Ezentúl figyelni fogom, hogy mikor lesz újabb adás!!Tényleg nekünk sem árt egy kicsit komolyabb német szövegelés!! :))
Ráadásul a kisebbik lányom is odakuckolt mellém, és hatalmas érdeklődéssel figyelte, hogy hogyan "varázsolják" át a katasztrófálisan kinéző kertet. Lehet, hogy csak egy-egy szót értett, mégis érdekelte!! Az is jó, ha csak a német nyelv dallama kúszott be a fejecskéjébe!! Minnél többet hallják, annál jobb! :)

Kindergarten 2010.08.08. 08:35:37

Szia Ilka!

Örülök, hogy tetszett a műsor, és még jobban, hogy mind a kettőtöknek :)

(Én egy időben rengeteg német tévét néztem, és nagyon sokat tanultam belőle - ilyenkor ragad az emberre a nyelv, anélkül, hogy különösebb erőfeszítéseket tenne... :)
süti beállítások módosítása