Gyereknémet

Német dalok, játékok, mesék gyerekeknek

Ausztriai nyaralás a hegyekben - piros bogyók és németül beszélő gyerekek

2015. július 20. 11:43 - Kindergarten

Ismét Ausztriában nyaraltunk. Volt ott minden: Seilbahn a hegyen, Himbeeren és Erdbeeren az erdőben, Kühe, Kaninchen és Katzen a tanyán. És ezúttal nemcsak játékból németeztünk, nemcsak "játékosan tanultunk": hiszen rajtunk kívül senki nem tudott magyarul...  Muszáj volt németül megmondanunk, mit kérünk inni a reggelihez (Milch vagy Tee), vagy az ebédhez (Orangensaft vagy Apfelsaft), ha nem akartunk szomjan maradni!

Minden évben ugyanoda térünk vissza, a szállást annak idején az interneten találtam. Amit akkor nem tudhattam, hogy a házigazda család kislánya pontosan ugyanannyi idős mint a mi lányunk, és ráadásul a vérmérsékletük és érdeklődési körük is nagyszerűen passzol egymáshoz. A szerencsének köszönhető, hogy így alakult, és a lányok minden évben alig várják, hogy viszontlássák egymást.

Idén kilenc évesek, és fél napokat töltenek el együtt boldogan. Ugrálnak a trambulinon, simogatják a cicákat, felmásznak a Baumhausba (nem is tudom, van-e rá magyar szó? régen ilyet csak amerikai filmekben láttunk...), rajzolnak, kirakóznak. És közben nagyszerűen megértik egymást! 

Egyik délután az osztrák kislány osztálytársa átjött látogatóba. Kicsit tartottam tőle, hogy a magyar lány háttérbe szorul, hiszen azért csak oda kell rá figyelni, külön el kell magyarázni neki dolgokat. De nem: hármasban játszottak, az osztálytárs kislánytól még egy rajzot is kapott a lányom ajándékba, amire ráírta a magyar nevet is (megkérdezte, hogy kell írni).

Amikor a kislányom egyik este a vacsoraasztalnál megjegyezte: "Most németül mennek a dolgok a fejemben!", ráismertem az érzésre, amit én is sokszor tapasztalok. Örülök, hogy a lányom is megismerhette ezt az érzést, és büszke vagyok, hogy ezt az ajándékot én adhattam neki. Az iskolában angolul tanul, de tudom, hogy érzelmileg mindig erősen fog kötődni a német nyelvhez, amivel babakora óta igyekeztem körülvenni.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gyereknemet.blog.hu/api/trackback/id/tr977641238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Julianna Hinglné Doma 2015.07.22. 14:11:00

lombház :-) De jó hogy ilyen jó helyet találtatok! Mi Németországba megyünk jövő héten a gyerekekkel, életükben először. Kiváncsi vagyok nagyon ;-)

Kindergarten 2015.07.22. 19:36:56

@Julianna Hinglné Doma: Lombház?! Köszi, komolyan nem hallottam még... de most rákerestem, és úgy látszik, mások ismerik... :) Jó nyaralást Nektek, nem tudom, hova mentek, mennyire erős a dialektus a környéken? Kisgyerekeknél ez érdekes, akik még nem járnak iskolába, nem biztos, hogy a Hochdeutschot beszélik. Ennek vannak előnyei is: az én kislányom úgy megtanulta mondani, hogy "Jaoaaoa" az egyszerű "ja" helyett, ahogy én soha nem fogom tudni mondani... :)
süti beállítások módosítása