Gyereknémet

Német dalok, játékok, mesék gyerekeknek

Bécsi kirándulás vonattal

2015. április 07. 18:05 - Kindergarten

A német nyelv nagy előnye a magyarországi nyelvtanulók számára, hogy szinte karnyújtásnyira van tőlünk egy célnyelvi ország, Ausztria. Bevásárlás, turistáskodás, kirándulás - csak ürügy kell, meg persze idő és pénz, és megmártózhatunk a tanult nyelv természetes közegében.

Mi szeretünk családilag nyaralni egy osztrák faluban, ahol visszatérő vendégek vagyunk. Tavaly, amikor 8 éves volt a kislányom, azt is kipróbáltuk, milyen is lenne egy kettesben eltöltött nap Bécsben. 

schlossschoenbrunn.jpg

Előre megvettem a 29 eurós kirándulójegyet, ami négy napig érvényes - így kevésbé kell izgulni, hogy közbejön egy betegség, hiszen az a negyedik napra általában elmúlik a gyerekeknél :) A gyerekek vonatjegye féláron van, de én vettem helyjegyet is, hogy semmiképp ne legyen gond az ülőhellyel. Szerintem megéri, mert a bécsi (müncheni) vonat gyakran tele van utasokkal. 

Reggel 9.10-kor indultunk a Keleti Pályaudvarról, és már maga a 3 órás út is a kaland részét képezte az érdekes utazóközönséggel és a csomagból előkerülő meglepetés-uzsonnával. 

A Westbahnhofon szálltunk le, ahol vettem villamosjegyet (gyerekeknek iskolaszünetben nem kell!), azután az 58-as villamossal elzötyögtünk a Schönbrunni kastélyhoz. A honlapról (amelyen még magyar nyelven is olvashatók információk) tudtam, hogy lesz húsvéti barkácsolás a Kindermuseum részben, ezért oda igyekeztünk. Nagyon kevesen voltak, és a hölgy tudott velünk foglalkozni, a kislányom pedig az útmutatásával gyönyörű kiscsibét készített. :)

Tavaszi szünet idén is volt, és mi ismét beterveztük az anya-lánya napot Bécsben. Odafelé német egyetemistákkal beszélgettünk a vonaton, bejártuk a kastély Kindermuseum kiállítását, uzsonnáztunk a húsvéti vásárban és délután a Mariahilfer Straße olcsó könyvesboltjában böngésztünk. 

Megint a délután háromnegyed hatos vonattal indultunk haza, este pedig kijöttek értünk a fiúk a pályaudvarra, akik örültek az ajándék könyvnek és csokinak :) Szóval nagyon jól éreztük magunkat, az egyetlen, ami nem volt ideális, az az időjárás volt. A hideg szél miatt csak bekukkantottunk a kastélykertbe, de nem sétálgattunk. Igaz, még a növényzet sem olyan pompás ilyenkor április elején, mint május-júniusban. Lehet, hogy nem lenne rossz ötlet pünkösd környékén utazni legközelebb?

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gyereknemet.blog.hu/api/trackback/id/tr727348300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.07. 18:27:31

Kirándulójegyhez már nem jár bécsi tömegközlekedésre érvényes jegy?
Pár éve még négy, később már csak egy napig érvényes bérletként is funkcionált.

Kindergarten 2015.04.07. 20:17:11

@pythonozok: A 39 Euróshoz jár az ingyenes tömegközlekedés! (Köszi a hozzászólást, elfelejtettem írni, hogy osszátok meg a Ti tapasztalataitokat is!)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.07. 20:40:19

@Kindergarten: na arra már nem emlékeztem, hogy többféle van/volt. Amikor életemben először mentem Bécsbe, akkor busszal mentünk. Másodszor már kirándulójeggyel, vonaton. Akkor és következő alkalommal még a jegy teljes érvényességi ideje alatt érvényes volt a bécsi tömegközlekedésre is. Amikor utoljára mentem ki, már csak egyetlen napra, akkor csak az utazás napján volt érvényes. :(
Azt hittem, mostanra ez is megszűnt.
Tapasztalat meg... hát az utolsó két utam elkeserítően kényelmetlen volt a csodavonaton. Lehet, hogy harminc perccel hamarabb ért Bécsbe, de iszonyatosan kényelmetlenek azok a műanyag ülések, összehasonlítva a régi, kupés rendszerű vonattal...

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.07. 20:43:04

Schönbrunnba egyébként a metró gyorsabb, mint a villamos. Igaz, a villamos meg izgalmasabb :)
Sajnos a tömegközlekedés esetemben kimerült a metróhálózat használatában, inkább gyalogoltam, ahol csak lehetett.
Évek óta nem jártam ott, valószínűleg nem is jutok ki soha többé, de azóta is megvan bennem, hogy szívem szerint kiköltöznék. Sokkal jobban hasonlít egy olyan városra, ahol élni is lehet, mint Budapest.

Kindergarten 2015.04.07. 22:07:59

@pythonozok: Nekem is vannak nosztalgikus érzéseim a régi kupékkal kapcsolatban :) Bécsről pedig mindenféle európai összehasonlításban szuperlativuszokban beszélnek, nem vagy egyedül az érzéssel, hogy szívesen odaköltöznél :)
süti beállítások módosítása