Gyereknémet

Német dalok, játékok, mesék gyerekeknek

Hocus & Lotus - nyelvoktató DVD óvodásoknak

2011. március 01. 10:11 - Kindergarten

 A Hocus & Lotus c. nyelvoktató mesesorozatot egy, a Gyereknémet oldalon keresztül megismert anyukának köszönhetően tudom bemutatni.

A sorozat mindössze 5 perces részekből áll, Olaszországban készült, és hat nyelven (angol, német, francia, francia, olasz és spanyol) elérhető. Három éves kortól ajánlják.

A mese két dinóról és barátaikról szól, sok zenével, dallal, és igazán békés cselekménnyel. A rajzok is kedvesek, és a két főszereplőnek hála a  kislányok és a kisfiúk is találnak maguknak olyan figurát, akivel azonosulhatnak.

Magyarországon több helyen is alkalmazzák, helyszínekről és a program részleteiről a Hocus & Lotus magyar honlapján olvashatsz.

A fejlesztők szándéka szerint a mese megtekintése után az oktató a gyerekekkel újrajátssza a történetet, szóról szóra elmutogatva azt.

A kislányom 4 éves már elmúlt, amikor elkezdtük nézni a sorozatot, a mutogatást viszont nem csináltuk, én ezt túlságosan erőltetettnek éreztem volna itthon, anya-gyerek viszonylatban. 

Most jár hozzánk egy hároméves kisfiú, aki már korábban is részt vett németes foglalkozáson. A korábbi tanár nénijének köszönhetően már ismeri a hagyományos német dalok többségét, így én mást szerettem volna csinálni vele. Hogy mégis legyen valami (a szülők számára is követhető) kerete a dolognak, úgy döntöttem, a Hocus & Lotus sorozatot fogom felhasználni. Mivel ez a pantomimes módszer nekem nem szimpatikus, kis rajzokat készítek, és azokkal bábozom el az egyes epizódok történetét.

Amit sajnálok, hogy sehol nem találtam kiszínezni való képeket, vagy más játékként bevethető segédeszközt a programhoz. Szerencse, hogy a figurák kis kézügyességgel könnyen utánozhatók, így remélhetőleg képes leszek én magam kifestőket és memóriákat készíteni... :)

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gyereknemet.blog.hu/api/trackback/id/tr212700593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drnacs 2011.03.02. 22:19:45

Szia Anett!

Örömmel olvastam a bejegyzésedet, hiszen nálunk is épp aktuális Hocus és Lotus a két kis dínófigura :) Már majdnem egy éve hozzájutottam a sorozat dvd-ihez, de csak most gondolkodtam el rajta, hogy 3 éves fiaimmal kicsit mi is "feldolgozzuk" a történeteket.
Számomra is kicsit erőltetettnek tűnik a mutogatós módszer és gondolkodtam azon én is, hogyan lehetne kreatívan megcsinálni és eljátszani a történeteket.
Mi csak magunk között hármasban rajzolgatunk, de a Te általad írt ötlet még jobban tetszik, hogy elbábozod az egyes epizódokat.

Egy kis segítség még ha nem tudnál róla: létezik egy kis hölgy, aki Hocus és Lotus figuráját elkészíti bábként (mi meg is rendeltük, aranyosak lettek). A többi szereplőről nem tudok, de szerintem nem lenne probléma neki.

Én is gondolkodok azon, hogy szívesen tanítanék a módszerrel, ha nincs ellenedre, cserélhetnénk tapasztalatokat.

Kifestőket úgy gyárthasz még, ha a netről leveszed az egyes képeket (simán Google-ba beírod) és fekete-fehérben kinyomtatod őket.

Én ilyen képeket töltöttem le és párat fel is festettem a gyerekszoba falára, nagyon helyesek lettek!

Jó szórakozást és sok örömet a gyerekekkel!

Barbara

drnacs 2011.03.02. 22:23:07

Megengedsz még egy kérdést? Te hány éves kortól foglalkozol ebből az anyagból gyerekekkel? Szerinted 2 évesek számára még nem túl korai?
Elkezdtem én is foglalkozni a Hans Hase oktatócsomag alapján két gyerkőccel, de nem sok mindent tudok átvenni egy az egyben, szinte át kellett alakítanom személyre szabottan a foglalkozásokat. Jó lenne egy olyan módszer, ami több segítséget adhatna és "csak" az alapján kellene felkészülni, nem minden foglalkozásra külön kidolgozni a játékokat, és mindent, amivel leköthetőek a gyerekek.

Köszönöm előre is a válaszodat!

Barbara

Kindergarten 2011.03.03. 11:31:25

Szia Barbara!

Köszi a hozzászólást!

Én is épp ma készülök ujjbábokat gyártani a Hocus & Lotushoz! :)Van itthon filc anyagom, abból, úgy gondolom, nem lesz nehéz. Falfestésre azért nem vállalkoznék, ügyes vagy, hogy Te ilyet is tudsz! :)

2 éves korban mi még itthon nem néz(t)ünk DVD-t, én ezt nem is tartom túl jónak, de persze, ha a németre járó gyerek már úgyis néz otthon meséket, akkor nem Te fogod elrontani... De nem elég még ilyen korban az éneklés-táncolás-mozgás? Ha odaadod egybefűzve a fénymásolt szövegeket, akkor a szülők is elégedettek, mert látják, hogy mi történik a foglalkozásokon, honnan hová juttok el. Vagy Neked mi a véleményed / tapasztalatod?

drnacs 2011.03.03. 13:10:58

Szia Anett!

Te meg akkor az újbábkészítésben vagy ügyesebb, nekem az nem menne (még), bár lehet hogy csak neki kellene állnom, talán nem is olyan nehéz? Hogyan készíted Őket? Adsz pár tippet? Örülnék neki!

De persze, elég mindenképpen, mi is csak éneklünk, táncolunk és mozgunk.Abban is igazad van, hogy a szülőknek is elég ha látják, miből dolgozol. Bár nálam a két pici (ők 2 évesek) a szülőkkel együtt járnak. Te mekkora gyerkőcökkel foglalkozol?

Kindergarten 2011.03.04. 19:36:46

@drnacs: Elkészültek a bábok, már ki is próbáltam őket! :) Az elkészítésük sokkal tovább tartott, mint számítottam rá: az a sok láb-mancs, pötty és taraj... Lefényképeztem őket, összevarrás előtt és után is, majd felrakom őket a facebook-ra, ok?

Én szeretek rajzolni, bábozni - az énekhangom viszont nem olyan, hogy elvárhatnám, hogy bárki fizessen érte, hogy a csemetéjének énekelek... Ezért túl kicsiket én nem tudok vállalni... A sajátjaimnak viszont énekelek itthon, szegények nem tudnak hova menekülni :) sőt, még örülnek is :)

drnacs 2011.03.06. 21:15:34

Húú, már nagyon furdal a kíváncsiság, igazán ügyes vagy, várom nagyon a képeket!

Köszönöm, hogy írtál!
süti beállítások módosítása