Gyereknémet

Német dalok, játékok, mesék gyerekeknek

Nyári élményem

2010. augusztus 07. 13:16 - Kindergarten

 Nyáron voltunk nyaralni Ausztriában. Anyu már előre mondta, hogy ott mindenki németül beszél, és majd németül kérjük az ebédet a pincér nénitől. 

Nagyon izgalmas volt, hogy mentünk Ausztriába. Autóval mentünk, és én már az autóban csupa németet énekeltem, mert pont olyanok jutottak eszembe. Például a "Grün, grün, grün", az "ABCD" meg a "Schlaf, Kindchen, schlaf". Ausztriába elég sokat kell menni autóval, és a végén nincsenek magyarok, csak mi. Csak németül beszél mindenki, meg vannak sok olaszok. És nagyon nagy hegyek.

A házban, ahol laktunk, voltak cicák, nyuszik, tehenek és csirkék. És pónik is. Az egyik pónit Cindynek hívták, mint az egeret a "Prinzessin Lillifee" könyvben. Ezt a könyvet anyu vette nekem Ausztriában. Én meg megláttam Conni könyveket a könyvesboltban, és azt is megvettük. Conni balettozik meg Conni a strandon. Nagyon jó! És vettünk Rapunzeles könyvet is. Rapunzelnek nagyon hosszú haja van, anyu már itthon lerajzolta, én pedig kiszíneztem, és felragasztottuk a falra. A kistestvéremnek is vettünk könyvet, autós könyvet, ő is nagyon örült. Mindig mondja, hogy "tyityu", amikor rendőrautót vagy mentőautót vagy tűzoltóautót lát, és ebben a könyvben nagyon sok tyityu van, azért örült. Különben a kistesóm is tud már kicsit németül, azt tudja, hogy "hatschi". Ezt az aranyos bácsi énekléséből tudja, amit szoktunk hallgatni. Én nézhetem is, gitározik benne a bácsi és piros kendő van a fején.

Ausztriában tényleg mindenki tud németül. Barátkoztam egy nénivel meg bácsival amikor reggeliztünk. Meg is kérdeztem, hogy hívják. És megmondták. Adtak csokit, szívecske alakút. Amikor a néni kérdezte, hol a cica, mondtam, hogy alszik. És amikor indultak autóval, szóltam, hogy ott a cica, nehogy kivasalják.

Ahol laktunk, volt egy kislány, vele is barátkoztam. Kicsit kisebb, mint én, és anyu se mindig értette, amit beszélt. De én azért próbáltam érteni, és mondtam neki, hogy "ja". És ő is ismerte a Dornröschent, mert volt náluk egy igazi rokka és lehet, hogy ott lakik a Csipkerózsika is. Egy fiú is volt, odahozta a cicát simogatni. Az ő cicájuk volt, mert ők mindig ott laknak. A cicákat németül hívtam, mert magyarul nem tudnak. Majmokat is láttunk, lógtak a fán és ettek banánt. Az tetszett a legjobban, amikor beugrottak a vízbe.

Jó volt Ausztriában és én vagyok Prinzessin Lillifee és van varázspálcám és németül beszélek.

 

 

:)

(A fenti kép csak illusztráció, nem a kislányom látható rajta.)

De ezek az ő szavai, és minden szava igaz. Bizonyítékként íme egy kis videó a majmokról: Affenberg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyereknemet.blog.hu/api/trackback/id/tr352205468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása