Gyereknémet

Német dalok, játékok, mesék gyerekeknek

Hochzeit einer Prinzessin

2010. június 20. 19:23 - Kindergarten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Éljen Victoria svéd hercegnő, aki igent mondott a személyi edzőjének, éljen az a német tévécsatorna, amely a királyi mennyegzőt hosszasan közvetítette élő adásban, és éljen az a fanatikus rajongó, aki a műsort felvette és hozzáférhetővé tette a youtube-on! :) :) :)

Így nekem semmi mást nem kellett tennem, amint meghallottam a magyar rádióban a hírt, miszerint épp hercegi esküvő zajlik Európa északi felén, mint hogy bekapcsoltam az internetet, és rákerestem, hol találok képeket vagy németnyelvű filmet a nagy eseményről.

Négyéves kislányom pedig igazi hercegnőt láthatott menyasszonyi ruhában, koronával a fején, hatalmas uszállyal a ruháján. És számtalan királyt és királynőt, pompásabbnál pompásabb öltözékekben (pink ruhát senki sem visel! :). És hallhatott klasszikus zenét, operaénekes nénit...

(Hogy anyanyelvünket is védjük idegennyelv tanulás közben, hadd tegyek egy kis kitérőt itt: "hercegnő" helyett én magam jobb szeretem a "királylány" szót használni. Ezzel a szóval találkozunk mindig a magyar népmesékben, ugye? A "hercegnő" szerény véleményem szerint leginkább az amerikai animációs filmek miatt terjedt el mostanában. Mivel az angolban - és a németben - nincs két szó a király leányának megnevezésére, mindig a rövidebb hercegnő szót választják a fordítók. A királylányról lassan el is feledkezünk?)

Íme a videó:

Hochzeit von Victoria und Daniel

És néhány fénykép. A fotók alatt a német feliratok alapján hamar átlátjuk a családi viszonyokat, és innentől nincs is semmi akadálya annak, hogy a családtagok német elnevezéseit gyakoroljuk!

 

Ráadás:

Nemsokára esküvőre vagyunk hivatalosak, és a kislányomat felkérték koszorúslánynak. Próbáltuk neki elmagyarázni, hogy egy koszorúslánynak se koszorút, se menyasszonyi ruhát nem kell viselnie az esküvőn, de egyelőre kétséges, mennyire voltunk meggyőzőek. Megígértem, hogy reggelre keresek neki az interneten képet arról, mit is csinál egy koszorúslány és milyen ruhát visel.

Hát, kemény munkámba telt, de találtam több témába vágó videót is:

Phil streut Blumen

Blumenkinder

Kinder tanzen bei Hochzeit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gyereknemet.blog.hu/api/trackback/id/tr232096225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsuzsanon 2010.06.20. 22:13:08

Nem is tudtam, hogy én voltam az első hozzászóló!
Véletlenül akadtam az oldaladra (micsoda véletlen! :) ) méghozzá Szendi Gáboron keresztül - ne kérdezd hogyan, már nem tudom - tegnap, és kész, le is ragadtam.
S igen, az osztrák tévé egész nap az esküvővel foglalkozott, csak arról szólt minden. Igazi mese, nem? A szegénylegény, aki megnevettette a királylányt (maga mondta Victoria a sajtónak (!), na nem szó szerint), és ezért elnyerte a kirélylány kezét - és majd a fele királyságát is biztosan. Jaj, nagyon szép volt!

Kindergarten 2010.06.21. 12:19:19

Szia!

Most már egy másik blogon találkozunk! :)
Ez már régebb óta működik, de mostanában itt is ritkán kapok visszajelzést :(

úgyhogy örülök, hogy ezt is megtaláltad :)
süti beállítások módosítása