Gyereknémet

Német dalok, játékok, mesék gyerekeknek

Farsangra: Fliegerlied!

2010. január 27. 10:10 - Kindergarten

Talán kicsit későn kaptam észbe farsangi dalt keresve? (Szóljatok nyugodtan!) Az otthoni bulizáshoz talán még időben vagyunk...

Ezt a dalt Németországban sok helyen hallgatják a farsangi ünnepségeken, igazi sláger. Remekül felhasználható nyelvtanítási céllal is, ugyanis szó szerint el lehet mutogatni a szöveg nagy részét.

Itt megtalálod a Fliegerlied hallgatható változatát karaokeszerűen megjelenő leírt szöveggel - így igazán könnyen megy a dolog. Még képek is vannak, amelyek megjelenítik a tartalmat. Bevallom, nekem nem tetszik annyira ez a hangszerelés, kicsit "tuc-tuc" jellegű, dehát gondoltam, egyszer van farsang, bulizunk, belefér... :)

Épp itt tartottam a gondolatmenetben, amikor szerencsére rátaláltam az eredeti verzióra, ami szerintem egyszerűen zseniális! Friss, fiatal, vagány, mégis kedves... Beleszerettem :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez Donikkl és a hozzá tartozó zenekar, amelyet Németország legnépszerűbb gyerekzenekarának titulálnak - meg is érdemlik, örülök, ha így van!

Az eredeti dal "So a schöner Tag" címmel még 2001-ben íródott - sérült gyerekeknek szánták, hogy segítsék őket a mozgásban és növeljék az önbizalmukat. (Ne ilyedj meg a bajor "a"-tól az "ein" helyett, a felénekelt dalban szerintem nem vészes a dolog.) Később a dal "önállósította magát", és mire a zenekar észbe kapott, feldolgozott változatai már bejárták a fél világot. Találtam olyan felvételt is, ami kiábrándítóan hatott rám (középkorú nők és férfiak "úsznak a levegőben" egy diszkóban), de aztán megleltem az eredeti dal klipjét, nézd csak: ez a "So a schöner Tag" videoklip

Itt az eredeti Fliegerlied (azaz: So a schöner Tagkinyomtatható szövege (komolyan vették a dolgot, és tényleg a bajor dialektus szerint írták le - tapasztalatszerzésnek nem rossz, hogy egyszer ilyet is lássunk :) és képes segítség a tánchoz.

Jó bulizást!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyereknemet.blog.hu/api/trackback/id/tr51705919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása